reklama

Policajné zemiaky, alebo ako náčelník o funkciu neprišiel

Už 7 rokov som operátorom kamerového systému mestskej polície v Sabinove (ako civilný zamestnanec, nie policajt) a takmer celú túto dobu poukazujem na rôzne pochybenia zo strany môjho šéfa, náčelníka mestskej polície v Sabinove, Ľubomíra Semaníka. Porušovanie zákonníka práce, pracovného poriadku, morálno etického kódexu, zákona na ochranu nefajčiarov, dopravných predpisov, nehospodárne nakladanie so zvereným majetkom mesta či falšovanie dochádzky..,toto všetko bolo na dennom poriadku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Dopúšťal sa toho človek, verejný činiteľ, ktorý v našom meste znamenal zákon a ktorý ako prvý mal ísť príkladom, mal byť nám všetkým vzorom a mal nám každodenné dokazovať, že uniforma, odznak a funkcia nie sú iba image a prostriedok ako si uľahčiť každodenný život a zvyšovať svoje ego, ale že je to veľká zodpovednosť a poslanie.. Keďže zo strany vedenia mesta neboli nikdy prijaté žiadne kroky na odstránenie týchto nedostatkov a všetky moje argumenty boli stále zmietnuté pod stôl, náčelník nadobúdal pocit, že je nepostihnuteľný a že si beztrestne môže robiť čo chce... Výsledkom tohto celého bol mobing zo strany môjho nadriadeného, čelil som rôznym vyhrážkam, zastrašovaniu a v neskoršom štádiu aj vyhrážkam o fyzickom napadnutí...atď. Všetko toto vygradovalo 29.1.2013, keď ma na mojom pracovisku, na mestskej polícii a v čase, keď sme boli obaja v práci, po verbálnych vyhrážkach aj fyzicky napadol, čoho následkom bola moja hospitalizácia v nemocnici a neskoršia PN.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz sa vrátim par dní v čase a ozrejmím hlavný motív tohto fyzického útoku na moju osobu zo strany náčelníka MsP. Na sociálnej sieti som zverejnil videá, kde tento človek porušuje dopravné predpisy a kde nehospodárne nakladá so zvereným majetkom mesta.Urobil som to v dobrej viere a v snahe poukázať na fakty, o ktorých obyvatelia mesta vedia, len sa o nich z rôznych dôvodov boja nahlas hovoriť. Urobil som to v snahe rozpútať verejnú diskusiu o tom, či má tento človek právo zastávať funkciu náčelníka MsP. Vychádzal som zo všeobecne uznávanej skutočnosti, že u verejného činiteľa a tým Ľubomír Semaník ako náčelník mestskej polície bol, je právo na súkromie zúžené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ústavný súd SR v náleze sp. zn. II. ÚS 44/00 zo dňa 5. januára 2001 uviedol, že „u osôb verejného záujmu dochádza k zúženiu priestoru ich súkromnej sféry, v dôsledku čoho sa primerane znižuje aj úroveň ochrany ich osobnostných práv. Parlamentné zhromaždenie Rady Európy vo svojej rezolúcii 1165 z 26. júna 1998 venovanej právu na súkromie uvádza, že verejne činné osoby (public figures) ... musia rešpektovať, že osobitné postavenie, ktoré zastávajú v spoločnosti (a v mnohých prípadoch na základe svojho vlastného rozhodnutia), automaticky vyvoláva tlak na ich súkromie". Každá osoba vystupujúca na verejnosti musí (v dôsledku toho) strpieť zvýšenú kontrolu verejnosti nad takouto svojou činnosťou."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podobne v náleze sp. zn. PL. ÚS 1/09 zo dňa 19. januára 2011 Ústavný súd SR uviedol: „Z hľadiska rozhodovania ústavného súdu bol ďalej významný už zmienený záver, že osoby podieľajúce sa na výkone verejnej moci musia počítať s vyššou mierou obmedzenia ich základného práva na súkromie."

Keďže som fyzický útok na moju osobu považoval za neprijateľný, rozhodol som sa aj napriek tomu, že som si bol takmer istý ako sa pri vyšetrovaní zachová jediný svedok celého incidentu ďalší mestský policajt a dlhoročný náčelníkov kolega a kamarát, podať trestné oznámenie na Okresnej prokuratúre a tiež som sa o situácii na Mestskej polícii rozhodol informovať média, vďaka ktorým sa okolo celej problematiky rozprúdila pomerne živá diskusia či už v kuloároch, na sociálnych sieťach alebo aj pri pive a v uliciach mesta...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyšetrovanie pod dozorom prokuratúry ešte stále pokračuje a hoci nemám dôvod pochybovať o objektivite a korektnosti celého procesu zo strany vyšetrovateľov, keďže jediný priamy svedok celého incidentu doteraz pravdu nepovedal.., záver je takmer jasný... Tu by sa možno dalo pozastaviť nad tým, kam speje táto spoločnosť..., keď ľudia, ktorí dohliadajú nad dodržiavaním zákonov, ktorí v mnohých prípadoch určujú hranicu medzi zákonným a nezákonným..., sú bez akýchkoľvek morálnych zásad a klamstvo je v ich živote úplne prirodzeným javom..

Po medializácii rôznych porušení pracovnej disciplíny v zmysle pracovného poriadku mesta Sabinov zo strany náčelníka MsP, pod tlakom verejnosti a tiež preto, že bol značne znížený status mestskej polície ako takej, sa primátor mesta, po „odobrení" mestskou radou, rozhodol podať návrh na jeho odvolanie do mestského zastupiteľstva, ktoré ako jediné môže podľa rokovacieho poriadku náčelníka odvolať.

Tu by sa mohlo zdať, že zdravý rozum ešte z našej komunálnej politiky nevymizol...,ale len do chvíle, keď príde pointa a tou v tomto prípade je, že poslanci mestského zastupiteľstva v Sabinove neschválili program rokovania, ktorého súčasťou bol aj bod „odvolanie náčelníka" a teda tento bod z rokovania stiahli. Argumentujúc tým, že sa k nemu vrátia, keď budú známe výsledky vyšetrovania fyzického útoku na moju osobu.

Týmto dali občanom jasný signál, že pravidelné porušovanie dopravných predpisov, porušovanie zákonníka práce a dlhoročné falšovanie dochádzky, nehospodárne nakladanie so zvereným majetkom mesta, rozvážanie si rodiny a zemiakov služobným autom, rozvážanie svadobčanov a hostí mestského plesu do susedných obcí, návšteva a sledovanie stretnutia Kotlebovcov počas služby, služobným autom v 7 km vzdialenej obci a veľa ďalších pochybení zo strany Ľubomíra Semaníka je úplne v poriadku a im ako poslancom, voleným občanmi mesta, nedáva dôvod o návrhu primátora minimálne hlasovať...!

Takže aký to malo vlastne pre mňa zmysel? Kam vlastne dospela moja úprimná snaha poukázať na niečo zlé a pokúsiť sa to zmeniť? K tomu, že som ležal na traumatológii, že som bol na PN a že som sa stal nepohodlným a robí sa všetko preto, aby som o prácu prišiel? Nič som nezmenil a dokonca som mu dal do rúk mandát od poslancov, že to čo robil bolo „správne" a môže v tom ďalej pokračovať? Zatiaľ nepoznám všetky odpovede, ale viem, že život nám do cesty prináša rôzne situácie.., ktoré od nás vyžadujú určité, niekedy veľmi zásadné a zlomové rozhodnutia... Nie vždy je ľahké rozhodnúť sa správne..., keďže každý postoj so sebou prináša nejaké následky..., niekedy aj chvíľkové prehry, straty, či otázky o zmysle nášho konania... Ale každé správne rozhodnutie, je pre nás veľkým prínosom..., možno nie v čase kedy ho učiníme.., ale do budúcna určite..., pretože nás formuje.., určuje akým smerom sa budeme uberať.., dotvára náš charakter a v konečnom dôsledku raz pre nás bude znamenať veľké víťazstvo...

Peter Sekerák

Peter Sekerák

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Pracujem ako operátor kamerového systému mestskej polície v Sabinove.Už niekoľko rokov poukazujem na rôzne prehrešky,protizákonné konania a konania nezlučitelné s morálkou a etikou u môjho šéfa,náčelníka mestskej polície v Sabinove.Bohužiaľ,moje slová sa doteraz nestretli u kompetentných s adekvátnou odozvou a preto by som sa rád o pár mojích skúseností a postrehov z tohto prostredia,podelil takouto formou. Zoznam autorových rubrík:  cukrovkanáčelník MspNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu